Kerri

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Kerstin - 11 mars 2009 18:44

  Igår kväll när jag gick till ungdjurstallet sprang jag på en kviga i höladuporten ! Vad gör du här ! Då har dom rackarns djuren fått upp grinden mellan fack ett och två . Stora och mindre djur huller om buller och lever rövare. Så den här kvigan lyckades hoppa ut ! Alla muar och kvigan sprang fram å tillbaka i porten, jag gick in i ungdjurstallet å stängde dörren efter mej och hoppades att kvigan lungnat sej när jag jobbat klart. En dryg timme senare när jag kom ut i porten igen var kvigan borta, dom andra djuren var ute i fodergången. Så kvigan kanske hade hittat ut. Gick ut på baksidan av höladan där foderbordet är. Och mycke riktigt där var hon, kvigorna i fack tre var inne i höladan, så jag gick in på deras fodergång å stängde grinden så dom inte kunde komma ut till fodergången. Sen öppna jag stora porten på gaveln, kvigan blängde misstänksamt på mej, så jag gick därifrån , men när kvigan vände mej ryggen smet jag snabbt tillbaka å gömde mej bak traktorn, efter en stunds funderande tog nyfikenheten över å så ville kvigan till sina kompisar, så hon gick in i fodergången, å då var jag snabbt frame å stängde porten ! Vem är smartast nu då ? Sen fick S komma å hjälpa mej släppa in kvigan till fack två, sen stängde vi grinden mellan ettan å tvåan, så idag har S och E fått sortera djuren å ordna upp.

Pratade med Elin på MSN igår och det går bra i London, bara tunnelbanan som är jobbig, inte roligt åka tvärs genom halva London ensam, men Elin ska kolla på jobbet om det går att få sällskap.

Trulle hunden har varit här idag , E har hunden med sej ibland .Jag å hunden tog en långpromenad, sen var vi in till momm å malde ett koahjärta som jag kokat, torkar det i ugnen sen, jättebra hundmat, Trulle tycker det är smaskens, däremot förstår jag inte varför katterna inte äter det, därefter var det en del kontors jobb att avklara, Trulle sov gott på filten bredvid min fötter. Måste ta och instalera den nya PC Stalljournal som kom med posten, ska nog gå bra hoppas jag, annars blir det att ropa på hjälp !!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards