Kerri

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Kerstin - 22 mars 2009 18:20

I går lördag var jag till stan på födelsedagsfika, uppvaktade lilla Emmie med några paket, hon fylde år i tisdags. Det var allt som jag hann med mellan arbetspassen i lördags.

Som jag misstänkte tidigare så fick jag ett ryck idag å satte igång att flytta kalvar och skura kalvboxar med högtrycken, så nu är alla kalvar på box å ingen i extra boxarna, det är så jobbigt med extra boxarna för det finns ingenstans att fästa mjölkhinkarna utan jag måste hålla i hinkarna å mata kalvarna, och i morrgon kommer nog Karlsson igen och hämtar fyra tjurkalvar, då blir det mer plats ett tag, sex kvigor å kor står på tur att kalva närmaste två veckorna, så det lär väl tjocka till sej igen,men sen är det ganska lungt,en till i slutet av april och bara tre i maj.

Hoppas att alla ni som hälsar på i min blogg haft en fin helg med sol.Det är roligt att ni hittat hit.:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards