Kerri

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Wall-E och Flyg drake

Av Kerstin - 7 maj 2009 17:50

Två filmer har jag hunnit med i veckan

 Wall-E som handlar om den lilla roboten som städar jorden ensam sedan människorna gett sej av för att det är för mycket sopor, Wall-E s enda sällskap är en gräshoppa eller är det en kackelacka ? Ensamt är det men så en dag kommer en farkost som plaserar ut en annan robot Eva, och Wall-E blir helt facinerad av henne. Lagdomt söt liten historia dom flesta tecknade filmer av det här slaget är ganska lika i historien och lätt förutsägbara. Mest är det för barn.

Flyg Drake handlar om en pojke Amir som växer upp i Afganistan, pappan hör till dom rikare i samhället och mamman dog när han föddes, och så är det Amirs bästa vän Hassan, Hassan hör till tjänstefolket, men pojkarna växer upp tillsammans, av ren feghet sviker Amir sin vän, det får oanade följder och så anfaller Sovjet Afganistan. Pappan som är en stark kritiker till komunismen flyr med sin son till USA där Amir växer upp,går skola, börjar skriva böcker och gifter sej. Pappan dör. Och så en dag ringer pappans gode vän från Pakistan, han vill att Amir ska komma, så han reser dit och får veta att Hassan och hans fru har blivit dödade och deras son finns på ett barnhem i Afganistan, så Amir ger sej iväg för att rädda Hassans son och också en resa tillbaka för att förlåta sej själv för sitt svek. Bra film, man förstår också på ett annat sätt vad som händer i Afganistan. En sevärd film.

 
 
susanne

susanne

13 maj 2009 10:28

haloj... tck för te stunden den kalla dagen :)
ja vad skönt att få bort huset... måste kika förbi och se ;)
nu lägger jag till dig på min blogg som längk så jag hittar åter...

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards