Kerri

Alla inlägg under juli 2009

Av Kerstin - 3 juli 2009 20:59

I morsse kl 7 drog Svenne till Lycksele med kompis och hästarna Mendy Mark och Jakob Molle, dagens trav i Lycksele var målet, hästarna startade i lopp ett och två, Molle fick det lite jobbigt och slutade som sexa, men Mendy gumman blåste konkurenterna och vann, duktigt ! Nästan på dagen en månad efter första segern i Skellefteå den andra juni, och så blev Mendy två på midsommar travet i Skellefteå, nu verkar hon ha kommit igång . Ska skriva mer om hästarna sen å lägga in några bilder.

Jo jag vet att det är någon som väntar på hästbilder! förlåt men nu ska jag fixa det, i helgen :)

Här hemma jobbade jag på med att göra klart i ungdjurstallet, skurade upp kalvboxarna som var skitiga tio stycken, med bra hjälp av våran sommarjobbare Emanuel, han jobba duktigt men tyckte det lukta så mycke skit ur boxen när man spola med högtrycken att han börja må illa, frågade om han ville gå å göra nå annat, men han var tuff å fortsatte, duktigt. Fem timmar tog det att bli klar, vi turades om att ta mat paus.

På kvällen kom Isa å Silas, Erik är ju här redan. Dom åt middag med oss,

och sen bada jag i mitt sköna badkar, gör så gott när man jobbat hårt hela dan.

I morron kommer Fredriks, små barnen ska vara här för föräldrarna ska på statsfesten, och så kommer ny datorn Fredrik fick ta å ominstalera den för datorn höll på å låste internet så det inte gick att komma ut. Det var nå Expert grejs som låg kvar.

Så nu sitter jag ute på kontoret och en mycket jamig kissekatt vill att matte ska gå in nu, omedelbart. Jo jag ska gå in å lägga mej, ja vet.

Ok då säger vi god natt. De är väl matte som bestämmer eller................


Av Kerstin - 2 juli 2009 17:18

Lite lättnad i värmen med svala vindar, efter morron stöket satte jag igång att städa inne, medelade karla högen (4 st) att jag inte tänkte delta i dagens koraid, de fick dom fixa själva, muorna i fråga skulle bara lastas i kovagnen för transport ut till hagarna, å då e de lika bra att tanten inte är i vägen.

Satte upp persienerna som varit nere å hängde upp gardinerna, Elin blev klar med fönster målandet i förra veckan, dammsugit å pysslat, sen sov jag en stund med Hannibal på soffan, så dagen har varit lugn å skön.

Av Kerstin - 1 juli 2009 16:07

Nu börjar min förkylning ge sej, tappade rösten i fyra dar, och varmt och skönt sommarväder är det härligt!  Har badat i Ytterträsket trots förkylning, tror inte det gör något, bara skönt att svalka av sej å ta en simtur.

Blåjobbat förra veckan med att få ut djuren så nu är dom första gängen ute och resten i morrron. Idag har vi flyttat ut från ungdjurstallet och det gick hyfsat, svetten rann inan vi var klara sen allt bra å gick in å åt lunch, säg det lugn som varar ! Nähä när jag och Emanuel ( som jobbar här i sommar) gick till ungdjurstallet för att skura ur spalten med högtrycken såg vi att djuren i höladu lösdriften fått upp grindarna mellan facken, stora å små djur huller om buller, #¤%/())==*¤ ochså,  så Em hämta Svenne och sen var det bara att sortera. Jag halkade omkull i skiten och skrapa armen, sen gäller det att komma upp fort så ingen springer över en ! en dryg halv timmes svettigt fäktande inan alla var på plats, sen var det bara att ta sej ann skiten i ungdjurstallet, efter spalten blivit tvättad hade jag fått ännu mer skit på mej, men nu är det rent å djuren omflyttade, käns bra, arbetskläderna in i tvättmaskin och jag i duchen, undrar om man ska fara till Yterträsket för ett dopp  i kväll, skulle nog vara skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards