Kerri

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Kerstin - 21 september 2009 07:08

  

Helgen tillbringades i älgskogen, två fina mornar ute på pass, men inga älgar i sikte för min del, på lördag var det några som skymtat några älgar, men igår söndag var det alldeles stilla, hallå vart tog älgarna vägen! Nu är det jaktuppehåll till i oktober för att älgarna har parnigstid, om ni vet vad det innebär :), igår på em styckade vi dom älgar vi skjutit tidigare. Det tog tid att få till allt kött, jag tog hand om Marias och Johans köttlotter ochså ,Erik hjälpte mej stycka bakdelen på en älgkalv som Maria fått på sin lott, tog hela kvällen innan jag var klar,malde kött i sinne var så less å trött inan jag var klar vid tio på kvällen,är kanske lite väl noga när jag packar köttet men jag vet att jag har igen det sen, efter det en god köttgryta med gräddsås och ett glas rött,mums. Sen slängde jag mej i badkaret, såååå skönt efter en lång dag,

Ovido - Quiz & Flashcards