Kerri

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Morgon motion

Av Kerstin - 24 september 2009 19:56

Hade tänkt ut i skogen idag, men inte halv sju på morron, men då ringde en som sett fyra kvigor på promenad ut ur byn! Attans oxå det blev ingen lugn morron, jag ryckte ut med Trulle hunden, spårade kvigorna efter vägen och sen drog dom in i skogen, men nu fick jag se hur duktig Trulle är på att spåra, han satte ner nosen i backen och visa att där finns bassetgener, ner genom risig björkskog till älven längs med och sen smalnar det av mot landsvägen,jag han bara tänka att kvigorna kanske tagit sej upp på vägen igen då det kom en bil, hörde hur den tuta och sedan vända, skyndade mej upp till vägen, först kom kvigorna och sen bilen efter, det var en bekant . Jag bad han i bilen fara och hämta Svenne, sen drev jag och Trulle kvigorna tillbaka, så duktig hund och han har aldrig gjort det förrut heller. När vi kom tillbaks till hagen hade han i bilen kommit tillbaka och höll upp grinden, in med alla kvigor, så när S kom var det klart, tack vare Trulle, superhunden!

Fick en till liten kalv idag nummer 741 Pricka, för en månad sen köpte vi sex kvigor, nu har fyra kalvat och det har blivit tre kvigkalvar och en tjurkalv, jättebra, bara hoppas att det blir två kvigkalvar till oxå, nu har jag tjugo små kalvar som ska ha mjölk, ska flytta upp fyra/fem stycken nästa vecka till lösdriften, men då fler  nya småkalvar är på gång så det blir nog fullt igen.

På em var jag å Trulle till skogen igen och plocka smågranar, blåbärsris,kråkris och mossor att göra höstfint på ytterbron med, har planterat en del i afton, ska försöka göra klart i morron och ta några bilder när det är klart.

 
 
susanne

susanne

25 september 2009 07:52

full rulle --tack för i går :)
väntar med späning på bilderna :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards