Kerri

Alla inlägg under september 2009

Av Kerstin - 12 september 2009 19:48

Denna morron blev det en promenad genom skogen efter myrkanten ut till Bolagsholmen ca 20min, där står ett torn vid myrkanten, en fin morron , stökade till bössan och gjorde en stor mugg te, sörplade i mej tet samtidigt som en Risen smälte i munen och jag såg solen gå upp över skogen och lysa upp myren, tyst å lungt tills hundarna hittade ett par älgar, då blev det liv i skogen, hörde hur dom sprang runt i skogen på heden på andra sidan myren, sen small det, Johan hade skjutit en kviga, sammling vid kammarheden, morgonkaffe och prat, jag och Maria var med på ett pass till inan vi for till Pite på födelsedagskalas, lill Silas fyller ett år.

Av Kerstin - 11 september 2009 11:21

  

Hittade den här fina bilden från i sommras på barnbarnen. Vilken söthög! Glad

Av Kerstin - 11 september 2009 11:13

  

Säger grattis till Cilla, saknar att kunna fara till dej å fika, hoppas paketet som jag skickat hinner fram idag, ha en bra dag och kram på dej

Av Kerstin - 11 september 2009 10:54

   Igår tog jag och Maria en sväng till Luleå, Lush och Biltema var målet. Först åkte vi in till stan och gick och åt lunch, strosa runt och kolla på affärer, mycke inredning så sugen man blir, men jag höll fingrarna i styr, blev bara en söt måttsatts på Lagerhuse! och sen Lush min favo affär, bara snusa runt, doftar helt underbart, det blev tre bubbelbitar och en badbomb, för den som inte vet vad Lush är kan gå in på Lush.se, mycke godis för kropp å själ.

Därefter for vi ut på Storheden, har fått en ide om nya hyllor i köket, dom som sitter på väggen nu är faktiskt nitton år!! Dags att byta. Har spanat och på Biltema finns det några fina hyllor i trä som jag köpte och vit målarfärg, det kommer att bli bra, får lägga ut bilder när projektet är klart, kan ta ett tag, först måla å sen tid att sätta upp, men den som vänta på nått gott......

På kvällen såg vi en film Kung Fu Panda, en tecknad film om en Panda som ställer till det men allt ordnar sej när han kommer på den hemliga ingrediensen, tro på dej själv, en film som bjuder på mycket skratt, en bra film.

Av Kerstin - 9 september 2009 07:50

Så är det onsdag, känner mej rätt pigg ändå efter två dar i skogen. Har varit i älgskogen måndag å tisdag, steg upp halv fyra för att vara ute på passet när det börjar ljusna kl fem. Har haft tur med vädret, inget regn och lagdomt varmt. Har haft mest vägpass å det går bra, fast bästa morronpassen är vid en myrkant eller hyggeskant. När jag kommer på passet laddar jag studsarn och säkrar den, sen spanar jag av området och lyssnar på skogen. Gör en stor kopp te med honung, tar en Risen som är mitt jaktgodis, låter Risen smälta i munnen medan jag dricker te,njuter av naturen och ser skogen vakna.Sen blir det en macka av mjukt tunnbröd som jag rullat ihop med någon god fyllning, ett winerbröd och ett par äpplen. Lyssnar på komradion , en älg passerade Maria men för långt avstånd, därefter for älgen till nästa passare och då small det. Jag såg inga älgar, men det blev två fina tjurar på måndag, Borak hittade en stor åttataggare som han drog iväg med ut ur området, husse Johan hade hoppats på ståndskall, men Borak är för ung än och har inte lärt sej att få stopp på älgen. På tisdag fm blev det en älgkalv som skjöts ute på en blötmyr, lite problem att bärga den men fyrhjulingar klarar det mesta.På em satt jag ute vid en myrkant, vackra färger på myren, det långa myrgräset i brändatoner, orange gult och brunt, satt på en stor sten med mjukmossa. Tyvärr så var där en strö renflock som störde hundarna, så det blev inga älgar. Var ute till drygt sex båda dagarna så vi var hemma strax före sju.Stöka ur ryggsäckarna,ordna kläderna, månda fixa till för tisdan, laga mat å äta, därefter bada jag och Maria skumbad, sååååååååå skönt efter en dag i skogen, sen sommna man och sovgott.

Av Kerstin - 5 september 2009 21:31

Lugn vecka allt flyter på med jobb å allt runt omkring, har stökat i ordning en del inför älgjakten, bra att ha koll på kläder skor ryggsäck mm.

I kväll kom Maria från Östersund, hon ska vara hemma en vecka , härligt!

I morron ska vi nog ta och övningskjuta lite till så man har koll på studsarn oxå, ska bli härligt att vara ute i skogen hoppas att vädret blir bra oxå. Nu ska vi dricka kvällste med kladdkaka, hallon å gräddkklick!

Av Kerstin - 3 september 2009 15:51

Cissi fyller år idag ,grattis kramar till dej

Av Kerstin - 1 september 2009 22:22

Var till stan och träffade Elin, Johan och Cissi. Vi gick på lilla Marie och åt lunch, soligt och vackert väder,så vi satt ute och åt, Cissi fyller år senare i veckan så jag uppvacktade med ett par presenter idag, när jag kom hem tog jag en skön skogspromenad med Trulle hunden,

Ovido - Quiz & Flashcards