Kerri

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Gris feber

Av Kerstin - 9 oktober 2009 16:02

Erik blev sjuk i veckan och det mesta tyder på att han fått svininflensan, alla symtom stämmer, han tänker dock inte kolla sej för han tycker det är onödigt.Får se om jag och S klarar oss, huvudsaken att vi inte blir sjuka samtidigt, vi hann i allafall få in alla utedjur, nästan, inan E blev sjuk. Det är bara tre kvigor och tjuren som inte vill in, dom drog till skogs på utebetet och har inte visat sej, så idag var jag och S och spanade in var dom var, efter att ha letat ett tag hitta vi dom i ett gransnår, följa med hem? mmmu inte intresserade, försökte muta med kornkross ur hink. ja det var mums åt upp allt och gick tillbaka, jaha då får det vara tills E är frisk igen och kan hjälpa till,då ska vi köra dit grindarna och lägga kross inne i grindhagen så går djuren dit å äter och då kan vi stänga in dom, ta dom i kokärran och köra hem.

I morgon är det lördag och älgjakten börjar om, så Johan och Borak lär dyka upp i kväll.Ska bli skönt att komma ut i skogen på morronkvisten, kommer nog att vara kallt, men bara man klär sej rätt så går det bra, får klistra fast fotvärmare under fötterna det är efektivt.


 
 
susanne

susanne

10 oktober 2009 09:19

ja huuuga... hoppas han snart e frisk och ni klarar er.. men jag menade vad jag sa blir det kris kommer jag kan göra något i alla fall?

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Hannah

Hannah

10 oktober 2009 11:13

Jajks, hoppas han kryar på sig snart då och att ni slipper den, ingen ide att kolla om han inte är jättedålig, bara ligga hemma och kurera sig och hoppas att Iza och lillemann slipper. Kram

http://www.littelfrogs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards