Kerri

Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Kerstin - 31 oktober 2009 15:17

Kallt å ruggit ute, kanske göra som katterna rulla ihop sej på en filt ovanpå elementet och bara sova!!!!!!!!! Är så trött men det beror nog på senhösten, den här tiden på året vill man bara göra som katterna.

Förra helgen var jag ut och jagade, det var spårsnö å det var interssant, lite mer koll på älgarna då. Det var några älgkor med kalv som sprang runt i skogen, och Borak hade ståndskall på en kviga, men inget blev skjutet. Måste ha rätt läge för det.

I början av veckan var jag å Elin till Ikea i Happis, en bussresa. Gjorde en del fynd, ett fint keramikfat med grön bård och fyra likadana muggar till, en tvättkorg i rotting som jag fyllde med ljus, kuddar till soffan i salen, hyllor som jag tänker sätta upp i köket, lite grytlappar å annat små plock, sen gick vi å titta i dom övriga affärerna, på Hemtex hittade jag ett skogsgrönt sängöverkast precis den färg jag tänkt mej, Elin hittade endel grejer till sin lägenhet oxå, så vi var väldigt nöjda med dagen.

Igår var vi på travet i stan hala dan, grått å kallt väder, frös som en hund. Skjutsade in Elin till stan å var och handlade lite mat oxå. Mendy har inte startat på tre månader pga. halsinfektion och vacsinsprutor, hon gjorde ett bra lopp å slutade som fema, Expressen kvalade som måste göras inan hästen får vara med å tävla, kvalet går ut på att hästen måste visa att den klarar av att springa på en viss tid och det var inga problem för Expressen att klara det. Vi hade även med Molle, har beslutat oss för att sälja han, man måste hinna med dom hästar man har så då fick det bli så här, men vi fick tag i en bra köpare från Umeå som håller på med trav, så det käna bra, dom kom upp till stan och hämtade Molle.

Har inte jagat idag å inte i morron heller, blev ganska genomfryssen i fredas, känner mej inte helt hundra så bäst hålla sej inne å vara varm i helgen.Har påbörjat mitt hyllprojekt i köket, får se om det blir klart i helgen.

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards