Kerri

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Nödvändigt

Av Kerstin - 11 november 2009 21:24

En del saker är nödvändiga, som att avmaska katterna, nånting som varken jag eller katterna tycker är roligt.

Måste börja med Olivia för om hon anar vad som är på g försvinner hon illa kvikt, så jag tog fram maskpillren och ett fat som jag hällde en skvätt matolja på, det är bra att doppa pillret i olja då slinker det ner lättare.

Olivia låg på mattan i köket, gick snabbt fram satte mej ner och tog ett stadtigt tag i nackskinnet lyfte försiktigt uppåt då gapar katten, snabbt in med pillret liten bråttnigs match, morr och fräs men pillret åkte ner, inget blodvite på matte!

Olivia är hemsk på att klösas men det gick bra, nästa offer blev Kitty, infångades och klämdes fast på bordet, mera morr och fräs, koka som en kaffepanna, men ner for pillret. Hanibal satt på kökssoffan och blinka, ska man dra eller......

Satte mej på soffan bredvid Hanibal, tog tag i nackskinnet, lyft å in med pillret, glupp så var det nere, gosa med kissekatterna efter åt, det var väl inte så farligt. Men två är kvar , är dom på vinden? gick upp och Mimmi låg i soffan, anade att något var på gång och tänkte dra, men matte var snabbare, blev nertrykt i soffhörnet och in med pillret, försökte spotta ut men matte fick in pillret igen och så åkte det ner, Mimmi blev sur och gick å satte sej bak soffan. Jaha lill Essi då, hon låg och sov sött i mattes säng, satte mej ner å gosa, klia lilla hakan, tog tag i nackskinnet , gapa och svalde, Essi satte sej yrvaket upp, vad !? fatta ingenting, lägg dej å sov lillkisse, gosa, Essi la sej ner å fortsatte sova.

Det gick ju väldigt bra, men men det var piller ett, i morron ska det va ett piller till hoppas det går lika bra.

Avmaskade med piller ett och väntar på nästa match med matte, undrar vad dom tänker mina gosedjur Glad

    

 
 
susanne

susanne

13 november 2009 11:41

ja vilken tur.. ja du jag har en och lyckats första gången utan problem.....men dags snart igen.... kanske man får ringa avmasknings experten :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards