Kerri

Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Duktigt jobbat

Av Kerstin - 11 december 2009 22:07

Har hunnit med allt jag föresatte mej att hinna i veckan, gav mej själv en kram och klapp på kinden, läste i en tidning att vi kvinnor ska mamma oss själva mer dvs. att ge sej själv en kram, beröma säja till sej själv "va duktig du är" och en klapp på kinden, tycker det låter som en bra ide och så här före jul när det är mycket att göra tycker jag alla kvinnor ska ta och mamma sej själva   

Igår var jag förbi vännen S och fick en julgardin som blivit över, bra hade grubblat på vad jag skulle ha för gardin till nya fina julduken på köksbordet, det blev fint, samma färg som duken och lite rött i kanten, fint litet hjäta på omtaget. Hmm tog ingen bild på duken! Tja får göra det sen.

Var sen till Byske å inhandla mat och förbi Liljas trädgård, där finns så mycket

fint inför julen. Hade bestämt mej för att handla för fem hundra,men när jag gick runt å kolla på allt fint tappa jag räkningen och plockade bara ihop det jag ville ha. Pling i kassan det blev 487 kronor ! Haha det var duktigt jobbat,klapp på kinden.

Har haft fredagsmys med gubben druckit glögg och pepparkakor med ädelost mumma mumms och tittat på "på spåret" och på "idol", bra progam båda två.

Snart är det dags för ett kvällsbad och sen läsa med en koppte sen  .

I helgen blir det byalunch med julbord, Johan och Cissi kommer och så ska jag pyssla med julkorten så jag kan skicka dom på måndag och på söndag blir det lite lucia. Ha en bra och trevlig helg alla som hälsar på i min blogg och glöm inte att ge dej själv en kram.         

 
 
waaaaaaaaaaaazup!

waaaaaaaaaaaazup!

12 december 2009 00:38

Det blev ju jättefint med den där gardinen hörredu mammsen! :D och blommorna med föresten! KRAM

http://eandersson.blogg.se

 
Susanne

Susanne

12 december 2009 09:17

haloj.. oj vad fina blomster .. ja hon har så mycket fint hos lilja... Gardinerna blev kanon får springa in och se det live!
ja klapp på kinden ja ska komma i håg det..kram!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards