Kerri

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Kerstin - 7 januari 2010 15:02

Ja hu så kallt det blev, minus 30* är för mycket, och igår kväll for strömmen oxå några timmar, det blir så jobbigt när det är så här kallt vatten som fryser och maskiner som kärvar, trodde att mjölkmakin i ungdjurstallet skulle paja, vilket skrikgnissel när jag starta den och sen lät den som en järnhjulsvagn, tog ett par minuter att få upp vakumtrycket, dörrar som fryser går inte öppna och sen inte stänga! tung jobbat är vad det är. Muerna ute i lösdriften serut som lurrviga bicons, men verkar må bra äter eller ligger i en hög å idisslar.Lungt å stilla.

Hade tänkt till stan idag men dels är det för kallt och så har expert inte hört av sej än, ska ringa i morron och höra om kameran har kommit, va jag längtar efter den hoppas jag får tag i den i veckan, vill inte vänta längre, ska ner till stan å hämta Elin på lördag så jag hoppas att jag får tag i kameran då.

Såg en konstig sak när jag diska idag, S starta traktorn nere vid maskinhallen och ett tjockt moln avgaser for uppgenom en stor björk som står där, uppe i björken satt två skirer (Skater) , avgaserna är väl varma och små skirfötter kalla och frusna, skirerna satt kvar och det rök regält om dom, gasförgiftade!? tja man kan tycka det, men nä skirerna satt kvar ungerfär tiominuter då kom S och körde iväg med trakrorn och då flög skirerna iväg, förhoppningsvis varmare om fötterna :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards