Kerri

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Kerstin - 15 februari 2010 23:41

och sover gör varje katt

bara matte som är uppe och Elin

Elin har hjälpt mej att färga håret och det är lite omständigt

efter som jag använder äkta henna på kaka

färgen är kastanj alltså brun röd

Det blev lite sent att färga håret eftersom jag och S var på LRF åbyälvdals årsmötei Finnträsk i kväll, var hemma strax efter nio

och fastna en stund i en film på tvn

då hojta Elin till ska det färgas så är det nu!

Koka vatten, göra vattenbad, hacka hennan och göra en gröt

riktigt gegigit är det och varmt

sen kleta Elin in hennan i mitt hår, jag har långt å mycke hår så det tog en halvtimma

därefter lindar man in hela huvudet i plastfolie och drar på sej en stor yllemössa

jag tappade upp ett varmt bad och så bada vi skumbad

Elin hade en skön ansiktsmask som jag smetade in i fejset

fick ett gott skratt när jag såg mej i spegeln i badrummet

där satt en konstig figur i badet med skum upp till hakan

alldeles vit i ansiktet och med en stor svart mössa på huvudet

snyggt !    

Nu är klockan snart tolv, ska dricka lite nyponsoppa

och sen sova hela natten med mössa å allt

sköljer håret i morronbitti

ju längre hennan sitter i desto bättre


Ovido - Quiz & Flashcards