Kerri

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Kerstin - 20 februari 2010 16:32

Det kan man undra

och det jag syftar på är vintern och denna kyla

bara kallt kallt kallt

ska jag hinna frysa ihjäl innan vårsolen hinner värma min frusna kropp!

kändes att det var extra kallt i morsse när jag vakna

varmt å gosigt i sängen

Mimmikatt på fötterna, Hannibalkatt mot ryggen och lill Essi mot magen

vi hade det så varmt å skönt, grubblade en halvtimma inan jag tog mod till

mej och steg upp, skynda ner i köket och gjorde eld i kaminen

på med tevatten och ge katterna mat

sen kika jag på termometern, jisses värre än jag trott

drygt 30 minus!!!!!!!!

hur mycket kyla ska man orka med, denna vinter har varit lång

tyvär verkar den kommande veckan inte bjuda på några höga temperaturer heller

så man får fortsätta bära in ved och elda, krypa under en filt och värma sej på en varm å gosig katt och vänta på vårsolen

nä nu är det dags att gå ut å jobba

Elin ska hämtas i Byske

och så är det middag och melodifestivalen


Skapa flashcards