Kerri

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Kerstin - 2 mars 2010 19:59


an kan börja undra om detta väder inte ska ge sej snart

men man måste bara tro på att det snart är över

När jag skulle ut till ladugården i afton

höll jag inte på att komma ut

det låg en jättedriva utanför dörren som jag fick plumsa över

och sedan hade Erik plogat över gården så där låg en stor snövall

såg jag den !! nej tjoff så föll jag över snövallen

det blåste och stormma så jag fick snö i ögonen

drog upp jackan över huvudet och tog sikte på mjölkrumsdörren

jag gick å gick, streta fram i blåsten till det tog stopp

och sen blev jag helt förvirrad ett tag, var är jag nu?!

stod framför en vit plåtdörr, inte en brun trädörr

mammas garagedörr!!! så snett jag gått över gården

var tvungen att skratta åt mej själv

bara vända å gå tillbaka

tillslut kom jag in i mjölkrummet  

ska lägga till en länk till en ny blogg om ladugårdsbygget

som vi ska börja med

där ska jag skriva om bygget, kossor, kalvar och det som händer på gården och en del bilder oxå

och en länk till gagsmark.se där finns lite bilder på gården



Ovido - Quiz & Flashcards