Kerri

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Kerstin - 18 april 2010 15:54

Rena rama ketcehupefekten

får skylla på vår solen

tror det är därifrån energin kom

eller.....

har gjort fyra innlägg efter varandra idag

först om söta sommarkoppen

sen om dammråttor

och mina röda kors fynd

och så om djungeln

och som om det inte var nog

har jag hunnit vara in på byggbloggen oxå

finns en länk till den

där har jag skrivit om kossorna

gillar du kor kan du titta in där

har varit dåligt om skrivandet på byggbloggen

men det blir säkert bättre framöver

och i juni startar bygget

ska försöka hänga med å rapportera

nu full fart mot komande vecka

ska röja i tvättstugan

till tandläkarn

och packa på onsdag

och hoppas jag och Svenne kommer i väg på torsdag till Helsingborg

längtar efter att träffa Fredrik Cilla och barnen

Ha det så bra alla som hälsar på

Av Kerstin - 18 april 2010 15:00

När jag satte igång att städa i vecken

så blev det ordentligt städat i  båda kammrarna oxå

kamrarna ligger i fil efter varandra med valvbåge mellan

änvänder mej av gammla ord på rummen

bor ju i ett gammalt hus, drygt hundrafemtio år

i ett modernare hus hade det hetat vardagsrum

men tycker inte det passar  husets rum

Jag har samlat ihop nästan alla mina krukväxter

längst in i innre kammarn

där trivs mina blommor fint och breder ut sej

som en djungel, så vi kallar det djungeln

här kommer en del bilder på min djungel

i varje blomkruka bor det en liten blommfe

som håller koll på sin blomma

och på blomhyllan har jag årstidstema

vår sommar höst och vinter

                         

Här finns några gammla saker oxå

ett gammalt blombord av flätad rotting

det är från min mammas farmor, Lovisa hette hon

Lovisa fick det som bröllopsgåva av sina föräldrar

när hon gifte sej nån gång i slutet av 1800-talet

och en gammal barngunga oxå från min morfars

i den satt småbarnen så dom inte skulle vara på golvet å frysa

    

och så den gammla gårds bibeln

som alltid legat framme i huset och det får den fortsätta med

i bibeln har förste ägaren srivit sitt namn och när hans barn var födda

     

Här följer fler bilder på djungeln och lite detaljer

som feng shui kristaller i fönstren, bra för energin

bokhyllorna där ska man bryta bokraderna och låta

böckerna ligga olika och även små föremål här å där

då kan energin flöda mellan

är det för slätt med raka bokrader försvinner energin

                                  

       

Den gammla spegelbyrån är från Svennes morfars 

och den gammla fina kakelungnen

som värmer gott på vintern

    


Av Kerstin - 18 april 2010 14:49

Det blev en sväng till Pite på fredag

Shoppa kläder till Svenne

och det blev lite till mej oxå

alltid hittar man nått  

Och så var vi till röda korset

och lämmna en hög med grejer

och det är klart att man måste in å kolla

det kan ju finnas nått intressant

och det gjorde det så klart

    

fina nya glas i blått en spänn styck

och en söt liten gräddsnipa

    

fina små muggar/krukor i blått på ett fat

fick en ide om att ha dom på min framtida uttänkta kryddhylla

jag kan ha olika örtkryddor i dom små mugg/krukorna

och en gammal köttkvarn

tycker det är fint som prydnad att ha den framme


Av Kerstin - 18 april 2010 14:31

Det har inte varit nått onödigt städande i vinter

dammråttorna har sovit gott i sina hörn å under möbler

Elins rum har blivit ett sammlar rum

där allt möjligt har blivit instoppat

Elin har en lägenhet i stan där hon bor oxå

Rummet kändes trångt och ofräst

jag möblerar och inreder med feng shui i tankarna

Feng shui betyder vind och vatten

det finns en rörelse energi överallt

det gäller att energin inte ska fastna dvs stökigt, fullproppat

och mycke greler överallt

och så ska man skapa positiv energi med ett lungt flöde

låter det invecklat?

I detta rum hade energin defenitivt fastnat

ut med allt, Elin röjde regält i sin garderob och lådor

det blev två säckar kläder och en större låda med grejer 

till röda korset i Pite

dammsugarn slukade alla dammråttor

och sen torka av och göra rent med såpvatten

det luktar så gott med såpa

      

rent och fint, "nya" tunn tunna gardiner som jag hitta på röda korset

för tretti spänn

inget onödigt frame, lungt å skönt rum

Av Kerstin - 18 april 2010 13:27

Min vän S kom förbi i veckan som var

och hade med sej en present

en jättesöt te kopp

med sommarmotiv

och en vacker anteckningsbok

tack jag blev så glad

vem gillar inte presenter    

Jag har flera böcker som jag skriver i lite då och då   

den här boken är jättefin härliga färger

tjockt vitt papper

klämmer och känner på boken

tänker tänker tänker........   

vad kan passa för ord i denna bok

mmm.... fina ord, små tanke ord kanske

jaa kanske de hmmm

jo nu vet jag!  

jag ska ta boken till min lilla stuga i skogen Uvabo

Där kan jag sitta å filisofera fram små tanke ord

som jag kan skriva ner i boken

det blir bra

    

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards