Kerri

Alla inlägg under april 2010

Av Kerstin - 18 april 2010 14:49

Det blev en sväng till Pite på fredag

Shoppa kläder till Svenne

och det blev lite till mej oxå

alltid hittar man nått  

Och så var vi till röda korset

och lämmna en hög med grejer

och det är klart att man måste in å kolla

det kan ju finnas nått intressant

och det gjorde det så klart

    

fina nya glas i blått en spänn styck

och en söt liten gräddsnipa

    

fina små muggar/krukor i blått på ett fat

fick en ide om att ha dom på min framtida uttänkta kryddhylla

jag kan ha olika örtkryddor i dom små mugg/krukorna

och en gammal köttkvarn

tycker det är fint som prydnad att ha den framme


Av Kerstin - 18 april 2010 14:31

Det har inte varit nått onödigt städande i vinter

dammråttorna har sovit gott i sina hörn å under möbler

Elins rum har blivit ett sammlar rum

där allt möjligt har blivit instoppat

Elin har en lägenhet i stan där hon bor oxå

Rummet kändes trångt och ofräst

jag möblerar och inreder med feng shui i tankarna

Feng shui betyder vind och vatten

det finns en rörelse energi överallt

det gäller att energin inte ska fastna dvs stökigt, fullproppat

och mycke greler överallt

och så ska man skapa positiv energi med ett lungt flöde

låter det invecklat?

I detta rum hade energin defenitivt fastnat

ut med allt, Elin röjde regält i sin garderob och lådor

det blev två säckar kläder och en större låda med grejer 

till röda korset i Pite

dammsugarn slukade alla dammråttor

och sen torka av och göra rent med såpvatten

det luktar så gott med såpa

      

rent och fint, "nya" tunn tunna gardiner som jag hitta på röda korset

för tretti spänn

inget onödigt frame, lungt å skönt rum

Av Kerstin - 18 april 2010 13:27

Min vän S kom förbi i veckan som var

och hade med sej en present

en jättesöt te kopp

med sommarmotiv

och en vacker anteckningsbok

tack jag blev så glad

vem gillar inte presenter    

Jag har flera böcker som jag skriver i lite då och då   

den här boken är jättefin härliga färger

tjockt vitt papper

klämmer och känner på boken

tänker tänker tänker........   

vad kan passa för ord i denna bok

mmm.... fina ord, små tanke ord kanske

jaa kanske de hmmm

jo nu vet jag!  

jag ska ta boken till min lilla stuga i skogen Uvabo

Där kan jag sitta å filisofera fram små tanke ord

som jag kan skriva ner i boken

det blir bra

    

Av Kerstin - 16 april 2010 17:35

Jonathan fyller år idag

och idag är det tio år sedan jag och Svenne fick vårt första barnbarn

Vi hade varit på skidtävling med Erik och Elin och hela BSK

till Vilhelmina

vi hade sovit över i stugor på en camping ett par dar

och på afton den 16:onde april började den långa hemfärden

snöstorm på Stöttingfjället

så det var jobbigt att köra till Lycksele

där stannade vi på Frasses och åt middag

då ringde mobilen

det var Fredrik som berättade att han och Cilla

nu hade fått en liten pojke

Resten av hemfärden gick väldigt lätt

och dan efter for vi till Skellefteå BB

för att titta på underverket

  

Stolt lill faster Elin håller liten Jonathan i famnen

  

Och så här ser han ut idag tio år!

Grattis grattis hjärtat , många kramar

vi ses om en vecka

Av Kerstin - 15 april 2010 07:38

Jag och Elin var ut på en kvällspromenad

igår kväll

härligt väder och vår i luften

    

Såg ett svanpar flyga över träsket

    

kala grenar som väntar på löven och vår fåglar

     

snart kan jag hänga ut tvätten

   

vägen full med smältvatten

   

Av Kerstin - 13 april 2010 13:30

Så där nu har jag stökat bort påsken på bloggen

och gjort vårfint

Hoppas att ni som läser inte blir helt förvirrade

när jag byter utseende då och då  

ha en riktigt bra och solig dag

Av Kerstin - 12 april 2010 06:54

Vi har den stora födelsedags månaden i april

många som fyller år denna fina vårmånad

Tre branbran och två barn och så Eriks tjej Isa

bonusbarn som jag brukar kalla mina barns respektive

I dag är det Fredriks och Isas födelsedagar

nio år mellan åren

Fredrik född 74 och Isa född 85

Då Fredrik föddes var det påsk

han är född på långfredagen

Ett stort grattis till dagens födrlsedagsbarn   

Igår var vi å uppvakta Isa och bjöds på fika

Kommer att uppvakta Fredrik när vi far ner

till dom i skåne i slutet av april

Men här kommer en bukett till båda två

Grattis grattis

  

Av Kerstin - 10 april 2010 18:57

Morgonen bjöd på mulet gråväder

mitt på dan bjöd Åbyälvdals LRF avd. på lunch

ute vid en bivack vid Åbyälven

trots att vädret inte var så bra

dök det upp mycke folk

vi åt stekt fläskpannkaka med lingonsylt och mjölk

och kaffe och kaka

trevligt att träffas ute

äta och sitta och surra om allt möjligt

        

           

På em kom solen fram riktigt hätligt ute

Elin var ute och gick med kissekatterna

tassande efter sej

Hon såg sju vita svanar flyga förbivar

bara synd att batteriet på kameran var slut

och låg på laddning

jag satte om min lilla pelargonia som börjat blomma

så fin röd färg

och så planterade jag några citruskärnor

apelsin, citron och grape

det kommer att bli fina gönblommor

    




Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards