Kerri

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Kerstin - 23 maj 2010 16:26

Är hemma efter dagens utflykt

Det har varit lungn islossning i år

så det såg bra ut runtom vid stugan

hängt ut flaggan och hängt upp tingeling på en björkkvist

räfsat lite, plockat pinnar till ett helt skatbo

lytat ut vattenvärmaren,stökat lite i stugan

vilat och slappat på en filt  och fikat

Trulle har busat runt, badat i älven, kollat skogen

och låg i blåbärsriset och vila

när Trulle hörde något i skogen !!!!!

Skälde som en galning, kom sen och satt i mitt knä och morra

jaha den stora modiga hunden eller vem räddar vem ?   

Sen la sej Trulle ppå filten nära farmor matte

bäst så

      

Stugan, tingeling som svävar fritt och den nya skylten ppå dörren

      

Fika , älven och björken närmast älven med isskador

       

Myshunden Trulle




Av Kerstin - 23 maj 2010 12:48

Jag och Elin jobbar med boda röjningen ännu

men nu ser vi slutet på det

det blir så fint och bra

ordning och reda

lite små detaljer kvar

Och så gjorde jag ett fynd !   

jag hittade en fin bonad som jag faktiskt sytt själv

och glömmt bort, men nu hänger den på väggen, fint!

Nu ska jag packa en fika korg

och så drar jag och Trulle hund till min lilla stuga Uvabo långt ut i skogen

  

Ovido - Quiz & Flashcards