Kerri

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Tror att ..

Av Kerstin - 11 juli 2010 21:28

jag har tagit sommar lov från bloggen   

Det blir inte mycke tid över 

när det är bra väder är jag ute

Har hunnit med en sväng till Östersund

och hälsat på Maria, några fina dagar där

Johan har fyllt år, grattat han

och så har vi haft ett sånt härligt väder

soligt och varmt

stökat ute, badat, promenerat å plocket blommor

och så är det dubbelt så mycket folk i byn

vilket innebär att det händer lite mer

Har köpt mej ett smides lusthus, ett litet fint ett

ska plantera klätterrosor sedan som får klänga på det.

Och i slänten nedanför blommar det för fullt

ett hav av brandgul lilja och en massa andra blomor

den vilda nyponrosen blommar och sprider sej

mer och större för varje år

jag har oxå en liten ros som har varit planterad

men har förvildat sej och spridit sej

min gammelfaster kallade den för äppelros

vet inte om det stämmer, doftar inte dom rosorna äpple?

Har snusat på rosen, men kan inte bestämma mej om det

luktar äpple eller inte

    

mitt lusthus ! syns nästan inte där det står i grönskan

      

Brandgul lilja, så vacker

      

massor av blommor och där i det gröna lyser liljorna

      

nyponroser och nyponsnår

    

äppelrosen

kommer att ta fler bilder av vår fina natur och lägga ut

då och då i sommar

ha det så bra i sommargrönskan så länge

alla som hälsar på här i mitt krypin





 
 
susanne

susanne

12 juli 2010 06:06

Härliga bilder !! ja det är bara underbart nu! bloggen finns kvar men klart man vill se små glimtar från dig :)
Kolla in denna sida "hortogreen.com" googla annanrs, de har ett enormt utbud av rosor och andra vackra klättrare!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

13 juli 2010 02:05

Kära Kerstin !!!
Om sommaren blir det si och så med bloggandet,det är så mycket skoj man vill hinna med i sommar,,,och det är ju likadant för oss alla...och så kommer hemvändande gäster på semester som man gärna vill träffa....Visseligen har vi våra långa ljusa exotiska sommarnätter, men det räcker ändå inte till,,dygnet har ju bara sina 24 timmar,,,LER...
Visst är det skönt med den Norrlänska sommaren jag bara älskar den....Våra boys har åkt hem till S-Holm igen, vi har haft det så gemytligt tillsammans,,,Viktor, vårat älsta barnbarnet och hans kompis Andreas, som gästa Norrland för förste gången....och han trivdes som fisken i vattnet här och var så imponerat av våra ljusa nätter.....TACK ,för dom vackra blommster bilderna...HA det bäst i sommarvärmen vännen.... KRAM IA......

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

24 juli 2010 13:23

Kära Kerstin !!!
Vill gratulera dig på din namnsdag idag,hoppas du njuter av vår sköna sommar....Var kring dina/era trakter förra lördagen,då vi var och klippde gräsmattan och röjde upp i ute bodan hos moster Sally.....HA det bäst i sommarvärmen.....KRAM IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards