Kerri

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Kerstin - 18 december 2010 07:49

  

I min brevlåda låg ett brev från tomtemor

Det stod skrivet på baksidan "kan du ta hand om mina smånissar under julen

och får dom bo hos dej" hälsningar tomtemor

I brevet inlindade i silkespapper låg dessa små nissar

har lagt en hasselnöt bersvid för att ni ska se hur små dom är

Så söta små nissar!

Självklart ska jag ta hand om smånissarna och dom får bo här

Tack snälla tomtemor   

När jag var hos Hannah fick jag en påse härliga äpplen av hennes

svärmor Maud, ska göra mycke gott av äpplena nu till jul

  

Och så min fina julljusstake med tjugofyrajuleljus

      

Och vad är detta! någon som använt såpnötter?1?!

Det är inga nötter egentligen utan en sorts frukt

används i öst Asien att tvätta med

och nu ska jag pröva tvätta med såpnötterna

3-4 nötter /tvätt och så kan man använda nötterna 3-4 ggr

Ska bli spänande att se hur det fungerar, miljövänligare kan man nog inte komma

  




Ovido - Quiz & Flashcards