Kerri

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Så var det vecka 2

Av Kerstin - 10 januari 2011 21:15

Och vardagen är tillbaka

Nu ska det bli ordning å reda i stugan igen

Förkylningen håller på släppa, lite iriterande hosta kavr

Ställde väckaren på kl. sex och steg upp när det ringde

Har haft sovmorron hela julhelgen till halv åtta

In på toan , borsta tänder å sen morgon yogan

så skönt att sträcka på sej

katterna sucka, jaha nu börjar matte igen

vilket innebär att man får vänta på frukosten

Min frukost blev havergrynsgröt och färskpressad juice.

Ska försöka hålla den här takten hela veckan.

Mycke ute som ska fixas nu, lär bli det nu när bygget tar full fart igen

en heldel som ska funka och kollas upp, ska fixa ett byggmöte

så vi vet hur landet ligger

Har sorterat och tittat på kort på datorn

och hittade det här på Mimmi katten

som ligger på altanen och solar sin gomage

Titta njut och känn doften av grönt och värmen från solen

Bara ett halvår så är vi där igen, så nu blir det bara ljusare å bättre

  



 
 
irja

irja

24 januari 2011 18:43

Kära Kerstin!!!
Lite segt har det varit att komma igång efter julens ledighet, ja tänka sig att januari månad är snart till ända,,, visst längtar man efter den härliga våren och sommaren så klart.... Denna vinter har varit kylig och kall, inte ska man tro att det är över än, februari kan vara hemsk kall den också.....Ha en fortsatt trevlig måndagskväll vännen.....FÅNGA DAGEN KRAM IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Kerstin

27 januari 2011 14:16

Hej kära vänen!!
Ja oj vad segt det är :))
Har hämtat mej från dunderförkylningen
Jagat ner alla tomtar i kökssoffan
Sen har det blivit mycket tid hos min mamma som varit med om en trafikolycka, helt blåslagen och hjärnskakning,
så min mamma behövde mycket hjälp så jag å mina systrar har varit där å stökat
men vi har dock kära mor kvar som tur är
ja nu längtar man efter vårvintern som är så härlig, men vi får nog stå ut med en del kyla till dess
Bara det lungnar ner sej ska jag uppdatera bloggen :)
Hoppas du haft en bra vecka och önskar dej en skön helg :) kram Kerstin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards