Kerri

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Vilken grå dag

Av Kerstin - 3 maj 2011 22:05

                                Kallt

                                          ruggit

                                blåsigt

                                   nä då ska man helst göra som katterna

                            rulla ihop sej på en filt och sova

                                     jag la mej på soffan å sussa en liten stund

                     det var skönt

                övrigt som gjorts idag var att tvätta en annan katt

                     I helgen var Trulle hunden hit

             och tant Olivia blev sur och drog

                                         så igår kväll var jag ut

                   ropa på Olivia och sa att det var dags att sluta sura

                                            kom in!

                        och då kom Oliva, duktig kisse

                                                 men var har du varit!

                 smutsig brun/svart var min vita katt

                            så idag fatta jag mod och stoppa Olivia i duchen

                  och alla som känner den katten vet

                                 att det kan göra regält ont

                                                  

  men nu kom jag på det

               katten måste tvättas så jag tog ett stadigt tag i nackskinnet

                                 och Olivia stod alldeles stilla på bakbenen

         helt otroligt, höll katten med en hand och tvätta/ducha med den andra

                lilla gumman titta på matte hela tiden med stora gröna ögon

                        pussa lite lätt på rosa nosen, ingen fara hjärtat

  sen drog hon som en blöt orm in i tvättstugan

                                      fräste och var sur, men jag torka Olivia ändå

               så gick hon in i köket och satte sej i fönstret på filten

                  Jag satte mej vid datorn och jobba med en massa papper

                               då känner jag hur någon buffar på mitt ben, tittar ner

                         där sitter lillgumman Olivia, lyfter upp hon

                                           hon spinner å är go, så vi gosar en stund

                            matte är förlåten

 




 
 
Hannah

Hannah

3 maj 2011 22:37

fjollkisse :D

http://www.littelfrogs.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

4 maj 2011 18:35

jo men hon är ju livsfarlig att duscha ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards