Kerri

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Vart tog katten vägen?

Av Kerstin - 31 maj 2011 07:50


Hannibal lurvtussen våran har försvunnit

två veckor har han varit borta nu

mammagrisen som alltid sover i min säng

hoprullad bakom min rygg

som ogillar dåligt väder då vill han vara inne

kallt blåsigt och regnigt ogills skarpt

ligga på soffan nära elementet är varmt å skönt

dom fyra år han har bott här har han aldrig varit utanför gården

Känner oro för vad som kan ha hänt

om han legat/ligger skadad någonstans

har letat över allt

även haft hundarna till hjälp

men ingen kissemiss lurvtuss

en katt som skadat sej gömmer sej

kryper in någonstans

så det kan vara svårt att hitta katten

känner att hoppet om att hitta Hanibal vid liv rinner ut

    var är du lilla kisse hjärtat?

Ja så är maj månad slut

Tänker för varje månad att nu ska jag göra flrera inlägg i bloggen

Det är roligt att skriva och fixa bilder

men så rinner tiden bara iväg

det är så mycket som ska göras och hinnas med

och på kvällen är jag så trött å vill sova

och så är jag in på "fejan"

latbloggen :)

det går så fort att slänga in en mening och fotton där

Men jag ska även försöka underhålla min blogg

med smått å stort i livet

här något smått

små söta styvmorsviol och ängsviol som blommar förfullt ute 

 

 
 
irja

irja

6 juni 2011 17:02

Käraste vännen,,,
Förstår din oro, vad har hänt din söta lurvtuss Hanibal, trågikt och lessamt när sånt händer,,,, Katten har ju nio liv, om det inte är någon elak människa eller rovdjur som är boven, så kommen nog lurvtuss tilbaka, om den inte har kommit redan nu, medans jag diktar dessa rader till dig min vän,,,, Ja just nu är det mycket på G, bröllop, 40-årsdagskalaser, och annat smått och gott,,, det var ju en stund sen jag var och hälsade på dig också,,, som sagt,man är oftare på fejan....
Ha ett skönt Firande av Nationaldagen, och hoppas att din lurvtuss kommit tillbaka....
KramiZ IA,,,,

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards