Kerri

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Gubbe !

Av Kerstin - 18 november 2011 19:29

 

Vilken grå och kall dag

riktigt ruggigt ute

Skulle helst göra som katterna

rulla ihop sej i ett soffhörn

med en filt 

varmt och gosigt

och sova bort dagen 

Men................

så var det hunden 

som sitter framför ytterdörren 

med tungan hängandes i ena mungipan

jaha ....ska vi.... kom igen....gå ut nu ...!!!!!

Ja vi ska gå ut.. suck

Ut i hallen och sätter mej på soffan 

drar på mej skorna

där ligger två morötter på soffan!??

GUBBE!!!!!!!!!!!!!!!!

Var är Janne Gubben ????????????

Jag skickade ut han ur stallet medan jag gjorde rent i boxen

Sen byta om kläder och snabba sej in för lunch

Å glömde av gubbe !!!!

Nu Borak får vi sätta fart å ut och leta igen Janne Gubben !

Ut och titta oss omkring

ser du han Borak ?

Där borta vid mormors hus ser vi något 

Är det Gubbe ?????

Jajamänsan där står han och tuggar i blombänken

har väl hittat nått gått att tugga på där

Gick dit och gav Gubbe morötterna 

sedan till stallet och in i boxen

Jag och Borak fortsatte vår promenad  

gick runt noliänget

spana efter älg

såg ingen, men massor av spår några legor och Borak kände mycke doft i nosen

 

Men det blev en skön promenad

iallafal tack Borak

det är det hundar är bra för

dom drar ut en på sköna promenader 

när jag inte orkar 

och vill vara kissekatt 




 
 
Ingen bild

syster berit

18 november 2011 20:56

men lilla jannegubben då... tur han inte vill gå så långt, och så fina höstbilder du tagit

Kerstin

20 november 2011 19:42

tack för kommentaren, roligt att du kikar in hos mej :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards