Kerri

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Kerstin - 26 november 2011 15:08

 

Julen är fixad på vinden

städat och rent

tagit fram med jullådorana

plockat fram alla tomtar,änglar,stjärnor och ljusstakar

   



Tomten som Erik gjorde på slöjden i skolan

Luciatåget som jag och syster B gjorde en gång

lucian och hennes tärnor har hängt med i alla år

Andra tomtar och julpynt som ungarna gjort

Nostalgisk blir jag när jag plockar fram alla tomte minnen 

Gammeltomten har oxå kommit fram

sitter och ser tv

hur gammal han är har han glömt

men jag var sex/sju år den gången jag vann tomten på ett jullotteri

och Gammeltomten har varit med mej alla jular sen dess

 

Lill tomten ligger i soffan 

och jullusen lyser i fönstret

och stjärnan lyser rött

   

känns att julen närmar sej

Och i morron är det första advent 

Av Kerstin - 26 november 2011 08:21

Blev lite inlägg i veckan 

 Tappade orken    

på golvet

där låg den 

liten å platt

försökte lyfta upp den

men orken var så tung

mina armar blev så långa

så jag la mej ner breve orken 

vila ett tag 

filisofera och titta på taket

när tittade du på ditt tak senast

vet du hur det ser ut 

golvet tittar man på 

sopar skurar å vaskar

men vem bryr sej om ett tak

Skönt att låta tankarna fara omkring ett tag

Nu har jag lyft upp orken

Ska ta oss ann den här dagen  

Plocka med lite advent grejer

Ställa fram adventsstaken på köksbordet

göra bordet juligt å fint




Ovido - Quiz & Flashcards