Kerri

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Kerstin - 7 december 2011 23:27

om man är riktigt klok

nu mitt i julstöket sätter jag igång å möblerar om

sa till mej själv

hoppas du vet vad du gör för det här blir jobbigt

Det som flyttas är stora gammla klaffskåpet från punkt A i köket

till punkt B i kammarn

och köpmandisken från punkt B i kammarn till punkt A i köket

satte igång i går med att stöka ur klaffen

herreje ändå vad man samlar på sej 

sortera och sortera i skåpet

mycke slängde jag

sortera alla papper som ska vara kvar i lådor

massor av minnen från då barnen var små

gäller att inte fastna och bli gråt nostalgisk

av alla minnen

Blev klar med klaffen i går kväll

och stöka ur köpmandisken idag

messor av glas och porslin

sortera det i  det som  ska vara kvar och det som ska bort

Gubben min hjälpte mej  sedan att flytta skåpen

den gammla klaffen var tung och svår hanterad

Men nu är allt på plats och jag känner mej riktigt jätte nöjd

Nu är jag tröttare än trött

ska bara ta en kopp te och en macka

sedan blir det sängen och sova

Min gammla klaff, sliten och nött,till sommaren ska jag snygga till den


Öppet och ljust blev det i köket och nu börjar tomtarna komma på plats

Men än är många kvar i kökssoffan

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards