Kerri

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Kerstin - 16 januari 2012 13:58

att ta tag i det här året

Jag blir så seg när det är vinter och kallt

Och julen har varit oxå

Då gör jag inget annat än umgås med familjen

äta, sova och jobba

Att rulla ihop sej i soffhörnet under en filt 

som katterna gör den här tiden på året

är riktigt skönt och mysigt

Bra att jag då har en hund till låns 

som släpar ut mej på en och annan promenad

För det är skönt bara man kommer sej ut.

Och på facebook kunde man fråga vilken filmskurk man är 

och svaret jag fick var catwomen 

Ja vad säger man om det , mitt i prick!?

För där satt jag vid datorn omgiven av mina katter

Kitty som är väldigt dataintresserad ligger ofta vid sidan av datorn

skulle helst ligga på tangentbordet om hon fick

tittar nyfiket och intressant på dataskärmen med sina gröna ögon

Undrar vad hon tänker ?

Olivia ligger bakom min rygg, har klämt in sej mellan jag och ryggstödet på stolen

Där är varmt och skönt tycker Olivia

Ezzi sitter i fönstret och spanar, det är kanske nått som rör sej ute 

eller kanske innne, lite rastlös skulle nog vilja hitta på nått bus!

Mimmi ligger och slappar på golvet 

på rygg så man ser den vita stora goa mjuka kissemagen

Ska vi gosas!

Idag måndag 

och alla julgrejer bortstökade och igår elda jag upp julgranen

i braskaminen

efter att ha plockat bort allt pynt 

tog jag fram sågen och kvista och kapa

sen blev det en fin och varm brasa i kaminen

Rivstart blev det på den här dagen 

halv sju satt jag och tugga i mej morronmackan och sörpla te

när S kom in och sa han bövde hjälp

Tre små nya kalvar i nya ladugården 

Så det blev snabbt ut för att ta hand om dom små liven

Två kvigkalvar och en tjurkalv

Så hela förmiddan gick fort fort

Nu lite pappersarbete inann jag ska ut och mata små klalvarna igen

Veckan har start och rullar igång

Ska göra en lista på det jag ska göra i veckan 

så jag har koll på mej själv

Ovido - Quiz & Flashcards