Kerri

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Januari bilder

Av Kerstin - 17 januari 2012 19:56

Har inte varit på bloggen sedan före jul

och igår när jag var in såg jag att det var inte mycket snö på dom bilderna

Veckan före nyår började det snöa 

och har snöat i stort sett varje dag

ibland massor av snö som vräkt ner och vindar som vinit och blåst snön runt

ibland små flingor som singlat ner

En kväll när jag varit ut med Borak 

fullmånen lyste så vackert över träsket 

och så stora fluffiga lapphandskar som singla ner

mycket fint, synd att jag är dålig på att ta kort när det är mörkt ute

måste gå igenom kameran mer, tror det ska gå få till bilder fast det blivit kväll

Var ut och sparka med Borak idag och då blev det några vinterbilder

Mycket snö och idag var det en kalldimma som låg över byn

såg ut som allt var pudrat med florsocker

   

Granarna riktigt vackra, riktiga julgranar

           

Ny toppbild av vårat vintriga hus

Flera rådjur har vi som springer omkring på gården

Borak har fullt upp med att kolla spåren

Var är dom ?

Borak spanar och anar att rådjurn inte är långt bort

Spår som leder in i skogen

 

När jag kom hem blev det en kopp te och maränger

Jag gjorde glass igår och det ska vara fem äggulor i glassen

Så det blir flera äggvitor över, så i morsse baka jag maränger

När jag klickade ut marängsmeten på bakplåten 

kom jag på något som Hannah sa att hon gjort, smulat ner pepparkakor i smeten

så det blev hälften med pepparkaka och hälften utan

Och det blev jättegott med pepparkaksmaräng

Pröva det!


i

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards