Kerri

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Kerstin - 24 januari 2012 20:16

Så blev det en tur till Pite idag

mådde betydligt bättre idag 

även om det kändes lite oroligt i maggen

Efter att ha blivit till knådad

sträckt på och tillrätad 

så gick jag till kvartersbageriet

när jag kom runt hörnet ser jag deras gula gatskylt

med stor svart text 

    SEMLA

mums så gott, det ska bli fint med en semla årets första

och till den en god kopp varmt gott te

Därefter snabbt genom stan

Olivia väntar i bilen

köpte nya knoppar till köpmandisken

ska betsa den och göra den superfin

Hittade en fin present till Elin oxå

Handla mat i flygande fläng

och sedan till veterinären

attans tidsplanen sprack

fem minuter försenad, bad så mycket om ursäkt för det

Men det var en snäll och trevlig veterinär

som kollade igenom min kissekatt

Mycket pigg och fin katt för sina fjorton år

lagdomt hull, hjärta och lungor låter bra

däremot var Olivia lite stel i lederna

katter kan oxå få artros vid hög ålder

Köpte ett kattfoder som ska vara bra för hon

Därefter hem

Olivia tyckte det var skönt att komma hem igen

hadde pissat på sej i buren, så det blev en duch

och ni som känner Olivia vet hur fräsigt det kan vara

Men icke det, lillgumman stod där i duchen å titta på mej

jag tvätta av Olivia och linda hon i en handduk

sedan satt vi i soffan å prata en stund

och nu ligger Olivia och sover mellan kuddarna i soffan

Ock nu ska jag ta mej en kopp te och en god chokladbit




Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards