Kerri

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Kerstin - 20 mars 2013 08:26

Så är vi där 

ljuset har tagit över 

sommarhalvåret har börjat

då kan man väl se fram mot varmare väder

hoppas det blir en riktigt varm sommar i år

har frysit så mycket denna kalla vinter

så ska man hinna tina upp och ladda om behövs det värme  

  

Den envisa förkylningen som fick mej att gå ner för räkning

har börjat ge med sej

lite snörvel och host kvar

så obehagligt matt jag blev inga krafter kvar bara sova sova

batteri lampan lyste rött

men nu håller batteriet sakta på att ladda om igen

elaka baciller det där, hoppas nu att imunsystemet är ordentligt uppgraderat

Mer elände och klagan

i julas halkade jag i badrummet och försökte sparka hål i dörren !

Min stackars stortå blev jättesvullen och ont, gick över efter några dagar

Så igår morsse när jag steg upp är det jätteont i stortåleden igen

svullet och röttt

men varför, vad kan jag ha gjort

  

det enda jag vet är att på måndagkväll så var jag och Napoleon på hundkurs

stod på knä brevid hunden och när jag ställde mej upp satte jag fram höger fot

och tryckte till med tårna när jag reste mej, mins att det gjorde ont

men tänkte inte mer på det

kanske nått som är i oordning i foten och hammna snett på nått sätt

nåja får kurera min fot och hoppas att det går om

Nu ska jag dra till byagården

ett par timmars packning av kött väntar 

har slaktat en av tjurarna och nu har köttet hängt två veckor 

och då är det dags att packetera

ha en bra dag   



Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards