Kerri

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Kerstin - 28 mars 2013 07:51

Nu har det gått en vecka 

saknar mina fina kissekatter

det var ett svårt men nödvändigt beslut att låta dom somna in

Jag har den stora fördelen att vetrinären kommer hem till gården ibland

för behandling av djur

och då behöver jag inte fara iväg med katterna

jag gick till kontoret med katterna inlindade i var sin filt

så när vetrinären kom och gav katterna sprutan 

låg dom tryggt i min famn och bara sommna in 

  Kitty 10 juni 1997 - 21 mars 2013  

Du fina lilla Kitty katten , kitt kitt fönsterkitt som vi kalla dej

En grå liten tusseludd som kom till oss i augusti 97

Nästan sexton år sedan med fina gröngula ögon, ett specielt jamande 

kirrit sa du lät som en liten duva

Mycket Elins katt, du Kitty trodde nog att Elin var en av dina ungar

om Elin varit borta några dar eller så , när hon kom hem 

gick Kitty ut och efter en stund kom hon in igen med en mus !

stolt gick Kitty till Elin och gav hon musen

spann och lät kirrit kirrit, ungen ska väl ha mat när hon kommer hem !

En mycket egen och speciell kattmadam

Bara tio månader gammal fick Kitty sina kattungar

Fem feta paltar , två svartvita och tre vita kattungar

Den sommarn bodde dom i lejongrottan nedanför terassen

Varje kväll var jag och barnen ut och hämta in katterna i en korg

Otto-Eddy Mimmi Olivia Tim och Tussan

Mimmi och Olivia hade vi kvar och dom andra fick nya hem

Nu är det bara Mimmi som är kvar av kattungarna

  Olivia 31 mars 1998 - 21 mars 2013

Min vita fina lilla kisse katt

mest mammas kisse

sov på kudden ovanför mitt huvud

   

  så tänker jag att du sover nu Olivia på en solig varm sommaräng

inget som gör ont längre bara varmt och skönt

artrosen som plågat dej är borta inget ont mera

Sakanr dej mjuka go Olivia

Saknar dej oxå goa lill Kitty

gammal och trött men att du var så sjuk som vetrinären sa var en chock

då hon peka på dina symtom ja det och det stämmde 

skönt att du inte har ont mer

sov gott med Olivia på den evigt grön sommarängen i solen 






Ovido - Quiz & Flashcards