Kerri

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Kerstin - 19 maj 2010 13:37

Vilket härligt väder denna vecka bjuder på

Måndag morron var det äntligen dags

Essi var så nöjd

äntligen åt matte frukost på bakbron i solen

te och skinkmacka

doppar mackan och biter av små bitar till Essi

hon njuter verkligen av att morronfika med matte

solen sken och värmde

sjön glittrade som silver

hagarna har blivit gröna och björkarna har ett grönt flor

Och då hörde jag svirr ljudet och två svalor flög förbi

Härligt härligt !!!!

Jag och Elin röjer för fult i boda

nu ska det göras ordentligt

så det är lättstädat till ett annat år

får värsta nostalgitrippen oxå när man går igenom

ungarnas alla grejer

Går dagen var dessutom trött å seg

efter att ha fått nattsömnen störd

mer om det på bygget bloggen

där jag skriver om ladugård och kossor

Några bilder från Gävle

blev inte så mycke fotande

för vi var mest inne pga. regnandet

    

Zedd, morfar och Elric

    

Ute var det grönt men regnigt, Tyr och mormor

Igår var jag och Elin en sväng till våran badsjö

Trulle hunden fick följa med

det är nån som gillar vatten

      

Det var en nöjd hund som fick bada

Mindre nöjd var sädesärlan som Trulle jagade på bryggan

Fågeln satte sej ute ppå flytbryggan och "skällde"

    

Jag ville ju bara busa lite ser Trulle ut att tänka

Nu ska det hängas tvätt

och fortsätta städandet


Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards