Kerri

Alla inlägg under juli 2009

Av Kerstin - 31 juli 2009 22:09

Känner mej som en korsning mellan en myra och höna, dom sista dagarna har jag sprungit runt med grejer hit och dit, soterat och burit och släpat men nu är det bra och jag känner mej riktigt nöjd, blev så fint på balkongen och frambron, för att inte tala om min sköna gammelfötölj som inte är så snygg nu blev den jättefin med nya klädseln från Ellos, och nu ska jag ta mej ett bubbelbad, myran har ont ont i rygg å ben och hönan känner sej matt coh yr, då är det skönt med ett bubbelbad :)


Av Kerstin - 30 juli 2009 10:49

Plockade och samlade skrot inne å ut hela dan igår, har lite som är kvar än, men snart är hästfinkan full, praktiskt att stoppa i hästfinkan den rymmer mycket kan jag lova, så efter lunch blir det att fara till Byske ÅVC å dumpa hela skrothögen, å så har mitt paket från Ellos kommit bra, ska fixa till gammla fotöljen, nu ska kossa muerna ut ska gå å hjälpa S, skulle ha lagt in kort på min kor oxå, ska skärpa mej å fixa det i en snar framtid

Av Kerstin - 28 juli 2009 19:29

Grattis min älskade gumma på födelsedan, hoppas du haft en bra å fin dag.

Av Kerstin - 28 juli 2009 19:18

Jaha då har man en fräch dator som funkar super, å då ska modemet strula! Har märkt sista tiden att det är nått fel, blivit utloggad itid å otid, suck! ringde internetlevrantören idag, då var det oxå en konstig grej, ringde först på kontoret å hamnade så klart i telefonkö! tio till femton minuter, om man ville kunde dom ringa upp på numret jag ringde från, så då la jag på och gick in kan göra något inne medan jag väntar, slog numret när jag kom in och..........dom svara direkt! blev så paff att jag höll på koma av mej, hur gick det till? Nåja iallafall tekniskt fel på modemtypen som vi har dom har jobbat med det en vecka å räknar med att det ska ta en å enhalv vecka till, bara att gilla läget,suck igen, men ibland har man tur å kommer ut på nätet

Annars har jag haft en varm å solig dag , jag å S drog till skogs till våran lilla stuga å jobba med röjsåg å motorsåg, helsvettigt, så det blev dopp i älven inan vi for hem, iiiissssssss kallt var det men svalkande skönt,

Av Kerstin - 25 juli 2009 22:22

Passade på att städa nedervåningen när det nu ska vara ett så här blött väder, men Borak är här och har man hund måste man ut, vilket är tur för det är faktiskt skönt med en promenad, och så ska det snusas, luktas och undersökas,farmormatte väntar tålmodigt på att hunden ska bli klar, plötsligt drar farmormatte in i skogen med raska steg, Borak trodde det skulle bli teräng promenad, men icke, farmormatte hade fått syn på en stor blåbärstuva där hon bet sej fast, och så ska det smaskas. ätas och undersökas, Borak sucka å vänta tålamodigt på att hon skulle bli klar.

Efter promenaden var vi genomblöta båda två, skönt att komma in,torka av sej och dricka varmt te och mumsa på en korvbit,

Av Kerstin - 24 juli 2009 07:49

...jag har namsdag, Kristina och Kerstin är det idag

I onsdags var jag Elin Thea och Emmie till Piteå och hälsade på Isa och Silas. Sen var vi förbi RödaKorset och där gör man alltid fynd, den här gången hittade jag en kanna med sockerskål och gräddsnipa, jättefin, Thea fyndade ett par klackeskor för 15 kr. lyckan var total när hon kunde ha skorna och trippa omkring med,  därefter var vi på DollarStore och där hittar man alltid något, förutom nödvändiga saker som diskmedel och liknande blev det en gosekudde till Emmie, glitterhårklämmor till Thea och en stor racerbil till Jonathan som var hemma och jobba med farfar och Erik.

Kvällen gick fort och när Thea och Jonathan kommit i säng satte jag mej i soffan med Emmie och vällingflaskan snart sov vi gott båda två!

Igår kom Fredrik och Cilla hem från sin tripp till Helsingborg där dom kollat läget inför flytten i augusti, det blev tyst i huset när dom for hem och sen på kvällen for Elin med Erik till Pite för hon ska på PDOL i kväll,

den fina kanan med skål å snipa
Av Kerstin - 21 juli 2009 22:13

Regnig dag, sett film och spelat spel hela dagen! Bara tagit det lugnt och haft det mysigt. Jonte har varit ute och jobbat hela dagen med farfar och erik, han är väldigt nöjd med dagen eftersom han fick köra lite traktor helt själv. Thea var också rätt nöjd eftersom hon har varit med elin och fått smink och även blivit sminkad av elin! Emmie var nog rätt nöjd över dagen hon med stökat på inne och slutat vara rädd för katterna!=) dom är ju riktigt mjukiga och gosiga! och nu sover alla små raringarna jag har sörplat mitt te och tuggat i mig en skorpa och ska nu hoppa ner i badet för att ladda batterierna för morgon dagen!

Av Kerstin - 20 juli 2009 21:49

Kväll å mitt batteri behöver laddas :)  Det är russigt att ha tre runt om sej hela tiden, Thea följde mej till undjurstallet, Jontte inne med Emmie, sen åkte jag å flickorna till Ålund och handla mat, Jontte åkte traktor med Erik, lunch och en promenad med Emmie i vagn Thea och Trulle skuttandes brevid, E sovde en stund och jag hann stöka bort och fixa tvätt, sen drog vi till Yterträsket för bad å fika, Trulle var med oxå, varmt å skönt väder idag, pratat med Cilla och det har regnat hela dan nere i Helsingborg! Efter kvällsjobb, midda, bad i badkaret, lek å bus, kvällsfika sover alla små raringar gott nu, har suttit en stund å tittat på dom , vilken skatt dom är små hjärtan,

Nu väntar jag på att S ska komma hem, på trav i stan med Mandy, hon blev femma idag, tja så är det kan inte vinna jämt, tänker på vad jag sa till killen från norran som ringde, S var inte inne, vinner  hästen? javist!! ;))  

Elin är i stan har jobbat idag,men kommer hem med S hon är ledig resten av veckan ,

Ovido - Quiz & Flashcards