Kerri

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Kerstin - 23 mars 2009 16:11

Kallt -5* på morron och strålande sol och så kom Trullehunden, så då blev det en skidtur på skaren idag, denna gång bar jag skidorna ner på legdan nedanför maskinhallen innan jag tog på mej dom. Och så har jag ett knäskydd, duktigt! Så svissade jag å Trulle iväg, över träsket å upp genom skogen, den här gången höll vi höger efter skogsängarna och kom ut på lillmyran och hygget bakanför Brännåkern, full fart framåt över hygget, genom en mindre snårskog och ut på småträsken, där mötte vi en lapp som skjutsade en ren på skotern,hade renen tvärsöver knät framanför sej, renen verkade nöjd, låg där å titta sej omkring. Trulle var tvungen att stanna å sätta sej ner, såg ut som ett frågetecken,vad var det där???? Så fick man sej ett gott skratt :)) Skidrade vidare över småträsken och upp på en liten skogsknabb, sen blev det utför igen och ut på Ytterträsket, byns fina badsjö, tänk om några månader kommer man nog att vara här och bada!

Genom skogen på andra sidan, över lida och ner på Mittiträsket och över på andra sidan så ser vi huset vårt, snart hemma, och då kom världens busväder blåste kall isvind och snöade, tur att vi var nästan hemma, en härlig tur på två timmar, så det blev till att äta och vila när vi kom hem.

Fick ett fint vykort av Piccadilly Circus från Elin idag, hon skrev att här skulle nog mamma å pappa trivas för det finns massor av te och choklad :)
En vecka till innan Elin kommer hem, längtar efter min lillkråka.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards