Kerri

Alla inlägg under augusti 2009

Av Kerstin - 31 augusti 2009 13:59

..och kråkorna far omkring som stora svarta fladdrande höstlöv,helgen har varit lugn och slö får jag tillägga, tänkte göra en heldel men inget blev gjort lördan regna bort, läste tidningar och sov! söndag såg det så skönt ute att jag tog temugg å tidning och gick å satte mej på altan, men vad det blåste efteren halvtimme gav jag upp måste hålla i mej själv temuggen tidningen och filten och ett klagande jamdjur som försökte gömma sej i mattes filt,blev alldeles yr i huvudet och gick in å la mej på soffan, så lugnt å skönt, Essi la sej på min mage och spann och snart sov vi gott :)

 nu ska jag ta och åtgärda tvätten, sånt som är nödvändigt emellanåt.

Av Kerstin - 29 augusti 2009 13:28

Har sett en film som heter Rallybrudar, handlar om en tjej som heter Ulla ( Eva Röse) och drömmer om att få köra riktgt rally i 60-talets Värmland, lite småtöntig men rolig film, man får några gapskratt ,Janne Karlsson och Claes Malmberg spelar två goa gubbar och Maria Lundqvist gör en bra roll som Eivor, en lagdomt mysig film så här i höstmörkret

Av Kerstin - 26 augusti 2009 06:37

Tjock morgon dimma ute, sitter och dricker morron te vid datorn, har en gose kisse som ska mjukas hela tiden, men låt bli att trampa på tangentbordet är du snäll Essi, det blir så oredigt ! Har nu hunnit ikapp tiden å är på rätt datum, snart är augusti slut och september är här, en gyllne höstmånad som är fin ,vad tycker du om att göra? jag skrev en omröstning kryssa gärna i, ha en fin dag :)

Av Kerstin - 19 augusti 2009 06:29

Jag och Elin tog en sväng till Pite, träffade Isa och lill Silas, fikade och gick runt på stan, sen var vi på röda korset, där gör man alltid fynd , Elin hittade en snygg kavaj, logg H&M, för femtio kronor, ett par skor och en fin handväska i skinn, och jag hittade ett par fina burkar för mjöl å socker som man kan ha ståendes på diskbänken.

Av Kerstin - 18 augusti 2009 06:25

Idag har jag och Elin röjt i boda, varför samlar man på sej så mycket skräp !

Det tog hela dan att röja och få ordning på alltihop, sen blev det en jättehög som vi packade in i hästfinken för transport till sopstation.

Av Kerstin - 16 augusti 2009 05:57

Har städat och stökat så det blivit ordning i huset igen, annars käns det segt, igår var Johan och Erik till Vindeln på forsränning med kompisar ,Js födelsedagspresent, dom hade haft jättekul det var roligt något att göra om, systersonen Jonas har konfat sej i helgen så vi var dit på fikakalas gott, och så har jag plockat hallon ca 5 liter, mumsigt och gott.

Av Kerstin - 12 augusti 2009 05:50

Idag var det dags för Cilla och barnen att flyga ner till Helsingborg, dom hade bara lite packning för Fredrrik tog det mästa med sej när han for, bättre för Cilla att bara ha handbagas när hon far själv med barnen, jag skjutsade dom till Falmark, här blev det oxå kramkalas, känns vemodigt nu när alla farit, får en klump i magen och huset käns öde, men det går om hoppas jag och Svenne får tid sen i höst att fara på en tripp söder ut.

Av Kerstin - 11 augusti 2009 05:43

Perssons packade för hemfärd, leta genom huset efter kläder å grejer hela morron, om nått skulle bli glömt får Elin ta det för hon far ner om två veckor, efter lunch packade vi in oss i två bilar för färd mot Kallax, kramkalas inan dom gick in på planet. Längtar redan tills nästa gång vi ses.

Ovido - Quiz & Flashcards