Kerri

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Kerstin - 27 mars 2010 16:26

Vilket dåligt väder idag

och behöver vi mer snö!

har varit inne å stökat

grävt om blommorna i min djungel

och gett dom mer ny jord

kan behövas

bara det blir sol ska ja ta lite bilder på djuneln

det blir bättre ljus när det är sol

Katterna har tagit det  lungt idag

är det sådant här väder ligger man inne och sover

utom Kitty som faktiskt våga sej ut

         se sån stil vi har!

   borak tog det lungt idag, sov på mattan i kammarn

   jag tycker dom är tråkiga tycker Kitty

Ja Borak har varit lungn idag

Igår var jag till tandläkarn och sedan till stan med Elin

handlade lite grejer som jag ska skicka till småpojkarna i Gävle

När jag kom hem skynda jag mej ut och jobba

för att hinna in å laga mat innan åtta

då "så ska det låta" börjar

Borak var på kontoret så jag hämta han och ut genom dörren

och vem är där!?

jag vet ju, om jag tänkt lite å inte hade haft så bråttom

jo där står rådjurshögen sådär sju åtta stycken

ungefär fem meter från dörran!

Tjoho 150 knyck framåt

full skjus genom snön så jag släppte Borak

så han stack iväg med kopplet hängandes efter sej

jaha bara in å på med täckbyxer å bättre skor

och pannlampan

spårade drevet runt bak ladugården och ner genom kohagen

och mot träsket

men det är så mycket snö så jag kom inte längre

jag ropade på Borak och då ser jag nått mörkt komma farandes på

andra sidan träsket och hör flåsandet

jobbigt för en hund i djupsnön oxå

men snälla goa voven kom tillbaka alldeles själv

en halvtimmas motionspass

jag var alldeles svettig efter plumsandet i djupsnön

försökte faktiskt med skidorna men gav upp det

nåja hunden fick en ordentlig motionsrunda

och rådjuren är lättare och tar sej fram snabbare i snön

så Borak gav nog bara upp


Ovido - Quiz & Flashcards