Kerri

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Kerstin - 22 april 2010 16:32

Till igår kväll såg det lovande ut

Så vi packa och gjorde klart

Steg upp kl fem och kolla läget

det var inte bra   

att flyga Lule/Arlanda var inga problem

men sen var det hel stängt söderut

Vi skulle ha farit från Lule vid nio tiden

Kollade SAS hemsida, ringde Kallax och fick ett nummer till SAS

sedan blev det en timme och femton minuter i telefonkö!  

När det svarade "Hallå det är Lena"

tänkte jag först va vem pratar!?

jaha jo just det vi skulle ha rest från Kallax.........

man blir lite förvirrad av att sitta i kö så länge

Det blev en om bokning två veckor fram i tiden

får hoppas att läget på vulkan fronten är bättre då

och att vi kan fara ner å hälsa på

Känns lite konstigt när man ställer om sej från att inte fara

och så hade Erik varit bussig å jobbat av ungdjurstallet

Så vad gör jag nu? Ut å gå med hunden

Då kom Svenne in med en glad nyhet

Stormvind har fölat i natt     

Så jag grabbade kameran och gick ut i stallet

Så söt en liten plutt, jättemjuk å pussgod

        

Detta var vad som var i stora tjockmagen

på stormamman Stormvind

Namnet på plutten blir nog Eldstorm

eftersom fadern heter Lomme Elden

Efter fotograferingen i stallet

tog jag med mej Borak på en morrgon promenad

soligt och fint ute

vi var ute ungefär en timme

stanade vid en skogsbilväg

och satt på en timmerhög å vilade

tror det var en älg i skogen

hörde ljudet av något som gick där inne

och Borak blev alldeles stel och helfixerad

han ville dra in i skogen

men jag höll fast han

när vi sen gick hemmåt

trippa Borak på tassarna och hade blicken fixerad in i skogen

om du tänker sticka efter älgen får du dra farmormatte

efter dej i kopplet och det blir inte lätt sa jag till Borak

  

Vem är i skogen????

Ovido - Quiz & Flashcards