Kerri

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Kerstin - 6 september 2010 21:29

Älgjakten

Klockan fem på morrgon var jag ute på passet

Och nu var det plötsligt varmt ute

Efter flera veckor med kallt,blåsigt å regnigt väder

Och vart har regnet tagit vägen ?

Det är snustorrt i skogen

Men det var en fin morron på hygget

    

Solen började gå upp och mitt morron fika

Te, mackor,winerbröd och så Reisen chokladbitar

mums mums

           

Vilka fina färger hösten bjuder på

Men någon älg syntes inte till helt lungt och stilla i skogen

Bara ett älgspår bredvid stubben där jag satt

  

På förmiddan hadde jag ett vägpass

och sen ute i skogen efter lunch, satt då nedanför Kälen

där är det fin utsickt

      

blivande julgran ?     

Borak jobbade bra trots värmen

som blev lite jobbig för hunden

På afton passet drev Borak fram en älgko med två kalvar

jag såg dom inte men hörde skallet å drevet innanför

där jag var

Tyvär fick han som hade passet där inte möjlighet att skjuta 

och sen drog älgen iväg över älven

Men vi kommer igen i morron

hoppas det blir en älg eller två då

Fina Borak hunden tar en paus

  



Ovido - Quiz & Flashcards