Kerri

Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Ledig em.

Av Kerstin - 15 mars 2009 19:49

Bortbjudna på födelsedagskalas på em. Svennes syrras man som fyllt jämna år. Ätit gott , pratat en hel del å haft trevligt.

Erik fixade ladugården själv i afton.

På morron var det cirkus !Lilla kalven som kom förra dan måste ha damp ! blir tokig på det lilla djuret, samtidigt kan jag inte låta bli att skratta,  stuttsa runt i extra boxen så att kalven kom ut hur jag än stängde för, sprang runt i ungdjurstallet, skutta hit å dit å möa och när jag han hörde att jag skramla med mjölkhinkarna kom kalven farandes, hungrig! ja ja !! slaska runt i alla hinkar och lyckades få i sej lite mjölk,det skvätte mjölk, sormigt blev det på golvet.

Måste göra något åt detta ! E ska göra hela ladugården i afton och då har han inte tid med nån liten damp kalv.

Flyttade upp en annan kalv från box till spalt, den kalven är sju veckor, brukar flytta upp kalvarna vid sju-åtta veckors ålder så det var ok, bara det att kalven är lite mindra än dom som redan var på spalt ett, har hållit ett öga på dom och det verkar gå bra, nykomlingen på spalten tar för sej och hittade vattenkoppen direkt.

Så skurade jag upp boxen, gjorde rent och strödde med sågspån, hämta det lilla djuret och stoppa in han i boxen, stängde boxdörren, mööö, skutt !!!

och så var kalven över i boxen brevid !!! har aldrig varit med om nått liknande, va e de för fel ! Kalven som fick oväntat besök blev jätterädd och skrek å for runt i boxen, vilket liv !!! upp med den boxdörren, in å ta fast djuret, den andra kalven kasta sej ut ur boxen, hivade damp kalven över boxväggen å in i sin box, jaga ifatt den andra kalven, stoppa in den och lungna ner kalven, klappa om den en stund, nu är det bra, ingen mer cirkus tack !!!  hämtade en bräda å spikade fast tvärs över boxen så damp kalven inte kan koma upp när han stuttsar runt, hörde med Erik hur det varit i afton när han gjorde ungdjurstallet och då hade det varit lungt,

lilla dampen hade ätit själv å varit snäll, jajja hoppas det håller i sej,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Presentation


Välkommen till min blogg

Omröstning

Bästa vårblomman
 Snödroppe
 Krokus
 Vitsippor
 Tussilago

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards