Kerri

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Kerstin - 6 april 2009 18:11

Så var det en ny vecka. Känns bättre efter helgen och jag har nog hittat igen tiden. Elin och jag badade bubbel både fredag och lördagkväll, avslappnande.Jag fick en härlig godoftande bubbelbit som Elin köpt. Tjockt härligt skum, som vispad äggvita.Och så blev det mycke prat om London.    På söndag var jag och Elin en sväng till Pite, träffade Isa och lille Silas. Vi åt lunch på Gallerian och gick runt och tittade, jag hittade ett par fina solglasögon på Guldfynd. Tycker det är så snyggt med solglasögon.

Av dom sex kvigor och kor som hade tid att kalva nu i början av april är det bara en kviga kvar som okalvat.Vi har fått en kvigkalv och två tjurkalvar, en kvigkalv dog vid förlossningen och en ko visade sej vara skendräktig, där fanns ingen kalv, så den kon går till slakt för kon har slutat mjölka. Kvigan som är kvar kalvar vilken dag som helst. Sen blir det ett uppehåll med kalvningar till i maj, det är bra för jag ska åka bort en vecka på fredag å då är det bra om det är  lungt, det blir mindre jobb för E och S. Har flyttat ett par kalvar idag å spolat med högtryckstvätten. Nu behövs det inte göras mer föränn i maj, skönt att det lugnar ner sej har varit mycket dom sista månaderna.Trulle hunden har varit här idag och då blir det att man tar sej tid för en långpromenad, det är bra.
































Ovido - Quiz & Flashcards