Kerri

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Kerstin - 23 april 2009 07:07

Börjar bli rejält less på våran gammel herk till dator. käns som man måste veva igång den varje gång, datorn är förvisso åtta år så den börjar nog att ha gjort sitt, dags att införskaffa en modernare variant ! När jag bråkat med datorn och lyckats fixa en del kontors jobb är jag så less att jag går in från kontoret så därför har det blivit lite bloggande, en ny dator blir en laptopp å den kan man ju ta med sej.

Har dessutom åkt på en rejäl dunder förkylning, fick med mej en kasse småbaciller från Gävle och blev även nerkyld på Gävle C när vi stod och vänta på tåget. Tror inte det finns nått kallare draghål än Gävle C där drar det alltid lika kallt, kanske från Gavleån som flyter förbi. När högtalarn säger att natttåget kommer om fem minuter går man ut, kommer tåget om fem minuter ? Nej drygt tio minuter tog det, hu så kallt höll på att frysa ihjäl!, skönt att komma in i en varm kupe, linda in sej i en filt å dricka varmt te. Varit hel snorig hela veckan, näsan har blivit sår efteer allt snytande och riktig skräll hosta, Men nog klagat ( känns bättre:)) hela veckan har inte varit kass, endel bra oxå, Mi var ju hem över sin födelsedag i helgen och på måndag var vi till Maggans Djungelkiosk och jag köpte en present till Mi, det finns så mycket läckert å fint i Djungelkiosken, sen körde vi förbi Jävre och åt lunch, fin dag. Mi körde sen hem till Östersund på kvällen.

Igår var en fin strålande soldag å jag tog en skidtur med Trulle hunden. Skaren var bra om än lite mjuk ibland och på myrarna hade det blivit blöthål. Så det var nog sista skidturen för i år, ska ju bli ganska varmt framåt helgen. Men vi hade det mysigt jag å Trulle, hade fika med oss och satt på en myrholme och fika, te, bullar och KORV ! Härligt, mår mycket bättre efter åt. Nu ska jag gå och jobba se om det är några små kalvar som väntar på morgonmjölken och det är det nog, 14 stycken små liskar ( = små kalvar ).


Ovido - Quiz & Flashcards