Kerri

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Härlig helg!

Av Kerstin - 11 maj 2010 23:47

Och välkommen till världen lille plutt

som nog får heta Joakim,

Han föddes kl halv fyra på måndag morron

en solig och fin maj morron.

Tänk att lillen föddes innan vi for hem !

verkligen härligt så vi han träffa lille plutten

Min syster bor i Helsingborg

hon kom å hämtade jag och Svenne

och skjutsade oss först till BB

så vi fick krama om dom allihop

hålla i plutten och gosa på han

Sen skjutsade Annika oss till flyget

som gick halv tio.

Vilken morrgon!

      

Lilla hjärter plutten, vårt åttonde barnbarn 

Ja vi har haft en bra helg hos Fredrik,Cilla och barnen

   Jonathan

   Thea

   Emmie med sin voff

Vi har umgåtts, ätit god mat och haft det bra

En dag var vi till Tropikariet i Helsingborg

Det regna och blåste ute så det var skönt vara inomhus

         det fanns ett jätte akvrium med korallrev, fiskar

i olika färger å former, rockor och hajar

      

och så fanns det en massa små djur lemurer,apor och fåglar

även en del läskiga ormar, dom var svåra att fota så det blev inget

   efteråt var det gott med glass å fika

Är man i Helsingborg måste man prova på att Tura !?

dvs. att man sitter i resturangen på färjan och äter gott  

mellan Helsingborg och Helsingör och så åker man fram å tillbaka

mellan Sverige och Danmark medan man äter (en tur ca 20 min.)

och när man är klar å på rätt sida kliver man av båten

    

Jag och Cilla var och spanade in en fin inredningsaffär

som heter Bali

och där fanns mycke fint och läckert att titta på.

På baksidan fanns ett inrett växthus

och utanför fanns det höns

och en tupp som gol hela tiden

"Hör tuppen" sa Emmie och kikade ut

hon tyckte tuppen var mest intressant

      

  

En fin helg med härligt avslut

Lillen var beräknad till den 14:ond maj

bra att det blev lite tidigare så vi han ses

och bra att resan blev ändrad från april till maj oxå

så nöjd med denna resa.











 
 
susanne

susanne

12 maj 2010 06:12

ÅHH jätte grattis till nya barnbarnet!
Och vilken tur att ni fick se han! var liksom perfekt han ville komma så han fick hinna träffa er innan ni for :)
Ni har haft en skön resa det är ni världa..
välkommna hem!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Hannah

Hannah

12 maj 2010 07:40

Härliga bilder och ni verkar haft en supertrevlig helg med väldigt bra avslut.
Och jag hajade faktiskt till på bilden då ni sitter och fikar med Annika, för läskigt så lika hon var mormor!!!

ses på torsdag då. kram

http://www.littelfrogs.blogspot.com

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

14 maj 2010 00:38

Kära Kerstin !!!
Vill först gatulera till barnbarnet,och att du blivit mormor för åttonde gången.....Välkommen hem till värmen,tack för dom fina bilderna du serverar oss,ser att ni har haft det gemytligt,med nära och kära, där nere i Skåne......Jag har själv bodd där nere som barn,jag var väl inte mer än 6-7år då.....vi bodde i Åstorp inte långifrån Helsingborg......DU fråga här tidigare var i Rosvik jag/vi bor,? jag bor på NORRA ....MITT i mot Konsum på andrasidan av Rosån.....(GRÄDDYLLAN) LER.......HA en fortsatt skön solvarm vår/försommar HELG.....FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I RPRIS..... KJRAM IA........

http://40- talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards