Kerri

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Kerstin - 12 oktober 2009 07:14

Helgen tillbringades i älgskogen. Lördamorron blåste det isvindar och ingen lättvind, satt i ett torn mellan två hyggen, efter en timme tog jag mej stelfruset ner och gick och satte mej i lä bakom bilen, huvaligen så kallt gick inte fika i tornet så jag satt bak bilen å drack några koppar te så jag blev varm. Eftermiddaspasset var bättre då satt jag på en skogsväg och skogen bakom gav lä, solen var riktigt skön, men när den börja gå ner så blev det kallt. Lördagens resultat blev två kalvar, det var bra för vi låg lite efter med kalvarna, nu är det fem fem av sju vardera.

PÅ söndag var det hela -7* på morron, men trots det riktigt skönt ute tack vare att det var vindstilla. Morgonens resultat blev en mindre tjur, så nu är det en vuxen kvar, mitt på dan hade jag ett pass i en backe på ett hygge, solen låg på riktigt skönt, men stilla i skogen. Var hemma vid två, Erik, Isa och lillen hade kommit, hjälpte dom stöka bort i deras stuga, godmidda med eferrätt på kvällen efter fuset, härligt när dom kommer å hälsar på.

Nu ska jag ut å jobba, blir till att flytta om en del djur nu då Erik är frisk igen.Ha en bra dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards