Kerri

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Trött någon?

Av Kerstin - 4 november 2009 18:42

Grå dag med tunga moln som trycker fast en mot marken, låter väldigt melankoliskt men så är det den här tiden på året. Har målat och fixat klar hylla två, men inte fått upp några grejer än, sorterat kokbokshögen å mycke det mesta ska bort bort, har inte riktigt bestämt vad mer som ska upp på hyllan, tänker grubbla på det ett tag. Tur nog var Trulle hunden här idag så då måste jag bara pallra mej ut på en promenad, stackars hunden fick tjut tjata ett bra tag på farmormatte, hon var extra trög idag, men så skönt det är att gå ut å röra på sej, piggna faktiskt till, på tillbaka vägen gick vi över legderna (nåja ängarna) ner mot träsket och sen upp genom kalvhagen, där stod Janne gubben å halvsov, vet att hästen hör illa  så jag hojtade till, Janne hoppa till och snodde runt, jaha matte å vars kom du ifrån ? Så tog vi Janne med till stallet, sen var det dags att gå å jobba, tyckte inte Trulle var kul eftersom han får vara själv på kontoret då.

Nu ska jag gå å kolla middan, har slängt ihop en tjockomelett ,finns ett finare namn på italienska med det har jag glömt bort å sen går det lika bra med svenska ! Man plockar ihop dom grönsaker man har även frysta går bra, hackar å fräser i en panna som går att ställa i ugn, jättebra med mat rester tillex. en bit kyckling som man hackar ner, sen gör man en omelett på 6-8 ägg drygt 1 dl vatten krydda salta häll i pannan fräs en stund riv över ost å sen in i ugn 20-30 min, snabbt enkelt å gott.

 
 
Mia

Mia

5 november 2009 21:43

Tjockomelett - Hahaha :D

http://stickatochsant.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 5 maj 2014 10:21

Efter jobb hela helgen  är batteriet ganska tomt Vovvarna har tillbringat mesta tiden i hundburet så det finns mycket energi och benspring Så nu blev det en morron i skogen När jag tar fram ryggsäcken och termosen blir det fart på vovvarn...

Av Kerstin - 30 april 2014 17:31

Det här går ju bra eller inte    Hundra dar ett inlägg per dag Du är duktig du Hannah som klarar det som hinner med att skriva fast du har tre att jaga Jag jagar bara mej själv    vet inte riktigt vart tiden tar vägen men ska försök...

Av Kerstin - 21 april 2014 11:19


Efter en fin påskhelg nere i Skåne  med Fredrik, Cicilaia och barna  är vi hemma igen  Vi har umgåtts  ätit surströmming varit på Fredriksdal och en utflykt till Danmark med min syster som har en stuga norr om Helsingör Grönt och ...

Av Kerstin - 12 april 2014 09:10

För 40 år sedan blev jag mamma för första gången På St..Erik KK i Stockholm föddes en liten pojke på förmiddan Mitt och Sven-Erik första barn som fickk namnet Fredrik Tänk att den lilla pojken nu har hunnit bli så står Mycke har hunnits med p...

Av Kerstin - 8 april 2014 16:10

Idag har det stökats hårt Stökat om en helsikes massa grejer gjort högar till höger och vänster och kasta bort hög skruvat och spikat och dammsugit och skurat och släpat om möbler men det blev bra  riktigt nöjd  och totalt slut    ...

Ovido - Quiz & Flashcards